REKLAMAČNÍ ŘÁD A ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Pokyny v případě uplatnění reklamace
* reklamované zboží je třeba zaslat na naši adresu prodejny v Lučenci (uvedena je níže)
* přiložte originál fakturu/doklad o zakoupení výrobku na e-shopu nebo v kamenné prodejně
* stručně popište vadu, co přesně reklamujete
* přiložte nám i číslo účtu ve tvaru IBAN, v případě, že bude reklamace uznána a budeme vám posílat peníze
* reklamované zboží (zejména obuv) nám posílejte prosím řádně očištěnou, v případě že nám pošlete takové zboží znečištěné, reklamaci automaticky zamítáme.
Adresa na vrácení zboží a zasílání reklamací (adresa provozu):
Outdoordream.cz
Ľ. Podjavorinskej 21
984 01 Lučenec
Slovenská republika
1.1 Odpovědnost za vady prodaného zboží
Prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím. U zboží prodávaného za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena. Prodávající také odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka).
Kupující je povinen oznámit vady zboží prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co měl možnost zboží si prohlédnout. Kupující je povinen si při převzetí zboží, předmět koupě prohlédnout a zkontrolovat jeho kompletnost, včetně příslušných dokladů (daňový doklad - faktura, návod k obsluze apod.).
Pokud se zboží doručuje kurýrní službou nebo poštou je kupující povinen na místě převzetí zkontrolovat, zda není poškozen obal zásilky. V případě poškozeného obalu zásilky a podezření, že zboží může být rovněž poškozeno, sepíše přímo s řidičem přepravní společnosti protokol o zjištěných vadách. pro poškození obalu zboží, mechanické poškození zboží nebo nekompletnost zásilky. Následně nás neprodleně kontaktujte s fotodokumentací mailem nebo telefonicky.
Při osobním odběru zboží (na základě objednávky přes eshop) je kupující povinen zboží zkontrolovat a zjištěné vady týkající se mechanického poškození zboží nebo jeho obalu, množství dodaného zboží, kompletnosti dokladů, příp. jiné vady ihned reklamovat.
1.2 Záruční doba
Záruční doba na zboží zakoupené kupujícím (fyzickou osobou) v internetovém obchodě www.outdoordream.cz je 24 měsíců dle ustanovení Občanského zákoníku.
Záruční doba na zboží zakoupené kupujícím (právnickou osobou) v internetovém obchodě www.outdoordream.cz je 12 měsíců dle ustanovení Obchodního zákoníku.
Záruční doby začínají běžet od převzetí zboží kupujícím, tzn. dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího přebírá-li zboží kupující osobně.
1.3 Zánik práv
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud se neuplatnily v záruční době. Kupující proto může uplatnit reklamaci jen v záruční době.
1.4 Právo na uplatnění reklamace
Pokud kupující zjistí, že dodané zboží má vadu, tzn. nemá požadované, případně právními předpisy stanovené vlastnosti, resp. není v běžné kvalitě, má právo tuto vadu reklamovat.
Kupující je povinen vytknout vady zboží prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co je zjistil a dále nesmí zboží používat s ohledem na charakter vady.
1.5 Kde lze reklamaci uplatnit
Kupující může uplatnit reklamaci nebo provedení záručních oprav písemně na adrese: Outdoordream.cz, Ľ. Podjavorinskej 21, 98401 Lučenec, Slovenská republika, zasláním reklamovaného zboží a uvedením vady zboží. Ke zboží je třeba připojit kopii dokladu o koupi (fakturu). Zásilky na dobírku nebudou naší společností převzaty. Kupující může také uplatnit reklamaci osobně v provozovně prodávajícího u vedoucího provozu nebo u jím pověřeného zaměstnance.
1.6 Co lze reklamovat
Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je vlastnictvím kupujícího. Ke každému zboží je při jeho dodání kupujícímu přiložena faktura (doklad o koupi), která slouží zároveň jako záruční doklad.
1.7 Reklamaci nelze uplatnit
na vady výrobku způsobené nesprávným používáním, skladováním nebo poškozením ze strany kupujícího. Nesprávným používáním se rozumí nesprávné zacházení s výrobkem, způsobem jiným než byl uveden v návodu k čištění, praní, sušení, žehlení, skladování a používání pro jiný účel než byl určen. Výrobek nesmí být mechanicky poškozen, přičemž mechanickým poškozením se rozumí takové poškození výrobku, které nemohlo vzniknout běžným používáním výrobku k určenému účelu. Výrobek nelze reklamovat pro fleky, skvrny a jiné ušpinění zboží, které vznikly po převzetí zboží. Výrobek nesmí být poškozen jeho nadměrným zatěžováním nebo zanedbáním péče o jeho údržbu.
Reklamaci nelze uplatnit ani na vady vzniklé běžným používáním a opotřebováním výrobku.
1.8 Poučení o právech kupujícího
Pokud kupující uplatní právo z odpovědnosti za vady zboží, je prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba povinna poučit kupujícího o jeho právech dle Občanského zákoníku.
1.9 Odstranitelná vada
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
1.10 Neodstranitelná vada
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
1.11 Právo volby kupujícího
Kupující má právo volby, které z výše uvedených práv si uplatní.
1.12 Určit způsob vyřízení reklamace
Na základě rozhodnutí kupujícího, které z výše uvedených práv si uplatní, je prodávající (nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba) povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) z.č. 250/2007 Sb. ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Tyto způsoby vyřízení reklamace jsou: předání opraveného výrobku, výměna výrobku, vrácení kupní ceny výrobku, vyplacení přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
1.13 Vyřízení reklamace
Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek. Vyřízením reklamace není dotčeno právo kupujícího na náhradu škody podle zvláštního předpisu.
1.14 Potvrzení o uplatnění reklamace
Prodávající při uplatnění reklamace vydá kupujícímu potvrzení. Není-li možné potvrzení dodat ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace.
1.15 Doklad o vyřízení reklamace
Prodávající o vyřízení reklamace vydá a doručí kupujícímu písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
1.16 Evidence reklamací
Prodávající vede evidenci o reklamacích a na požádání orgánu dozoru ji zpřístupní k nahlédnutí. Evidence o reklamaci obsahuje údaje o datu uplatnění reklamace, datu a způsobu vyřízení reklamace a pořadové číslo dokladu o uplatnění reklamace.
ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
V souladu se zákonem č.j. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů Vás tímto informujeme, že jako spotřebitel máte právo obrátit se na naši společnost se žádostí o nápravu, pokud nejste spokojeni se způsobem, jak jsme vyřídili Vaši reklamaci nebo také, pokud se domníváte, že jsme porušili Vaše spotřebitelská práva.
Firemní údaje:
Obchodní jméno: Ing. Martin Danko
Adresa: Adyho 2935/6, Lučenec
IČ: 37242431
IČ DPH: SK1043324238
Zapsána: Okresní úřad v Lučenci - číslo živnostenského registru: 606-8876
Kontaktní údaje:
Telefonní číslo: +421905167640
E-mail: outland@outland.sk
(dále jako společnost nebo jako „prodávající”).
Pokud naše společnost na Vaši žádost o nápravu odpověděla zamítavě nebo na ni neodpověděla do 30 dnů ode dne jejího odeslání, máte právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu. Návrh na zahájení alternativního řešení sporu (dále jen „návrh“) je třeba podat příslušnému subjektu alternativního řešení sporů, kterým je Slovenská obchodní inspekce nebo jiné právnické osoby zapsané v seznamu Ministerstva hospodářství SR. Jako spotřebitel máte právo volby, kterému z nich uvedený návrh podáte. Seznam je dostupný na stránce
Návrh můžete podat v listinné podobě, elektronické podobě nebo ústně do protokolu. K podání návrhu můžete využít formulář, jehož vzor je uveden v příloze a obsahuje zákonem předepsané náležitosti.
Platforma pro podávání alternativního řešení sporů, jejímž prostřednictvím může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu:
http://www.soi.sk/sk/alternativní-řešení-spotřebitelských-sporů.soi
Zároveň jste oprávněni použít platformu řešení sporů online, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/, kde vyplníte elektronický formulář stížnost na obchodníka.
Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel t.j. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, jehož hodnota přesahuje 20 eur. Subjekt alternativního řešení sporů může od Vás za zahájení řešení sporu požadovat úhradu poplatku do výše 5 eur včetně DPH. Výsledkem řízení o alternativním řešení sporu, by měla být dohoda prodejce a spotřebitele o smírném vyřešení jejich sporu. Avšak ani závaznost takové dohody nebrání stranám, aby svůj spor následně řešily soudní cestou.